مراحل راه اندازی تاکسی اینترنتی

در مقاله حاضر قصد داریم چند نکته را خدمتتون ارائه دهیم که می‌تواند راهنمای خوبی برای راه اندازی تاکسی اینترنتی به شمار بیاد.

در این مقاله که توسط گروه مهندسی طاهاتک تهیه و تنظیم شده سعی بر آن شده که به بیان تمام سوالاتی که در ذهن دارید بپردازیم و پاسخی مناسب برای آنها ارائه دهیم.

خب به نظر شما برای راه اندازی کسب و کار تاکسی اینترنتی چه کار هایی باید انجام داد؟

اولین مراحل راه اندازی تاکسی اینترنتی کدامند؟

شاید این سوال در ذهنتان بگذرد که اولین مراحل دقیقا از چه زمانی شروع می شود؟

در حقیقت درست در لحظه حصول به فکر راه اندازی تاکسی اینترنتی این مرحله آغاز می شود.

این مراحل در واقع به سوالاتی نظیر اینکه آیا راه اندازی این کسب و کار سودآور است؟

بهتر است کسب و کار تاکسی اینترنتی خود را در چه شهری استارت بزنیم؟

از چه اپلیکیشنی برای استارت کار خود استفاده نماییم؟

اپلیکیشن تاکسی اینترنتی خود را از کجا تهیه کنیم؟

و سوالاتی از این دست که پاسخ درست و قانع کننده به آنها شما را وارد مرحله دوم راه اندازی تاکسی اینترنتی می کند.

اما خوب است پاسخ سوالات بالا یا بهتر است بگویم نحوه پاسخ دهی به سوالات بالا را با هم مرور کنیم.

در مسئله درآمد زایی کسب و کار تاکسی اینترنتی با کمی درنگ در موفقیت هایی که همکارانی چون اسنپ و تپسی داشته اند می توان نتیجه گرفت که قطعا این کسب و کار درآمد زاست.

فکر نمی‌کنم برای پاسخ به این سوال نیازی به وقت بیشتر و شرح اضافه تر داشته باشیم و می توان گفت که این مسئله برای همه اثبات شده است.

در مورد شهری که قصد دارید این کسب و کار را در آن راه اندازی نمایید باید گفت که باید سنجیده شود که تعداد رقبای وارد شده در آن شهر چقدر است؟

تا چه حد استقبال از این موضوع در شهر شکل گرفته است. اصلا مردم چنین کسب و کاری را می‌پسندند؟

اما نکته بسیار مهم و حائذ اهمیتی که حتما باید به آن توجه داشت اینست که از چه اپلیکیشنی برای راه اندازی تاکسی اینترنتی خود استفاده می کنیم؟

طاهاتک اپلیکیشن تاکسی اینترنتی خود را با افتخار و غرور خدمتتان معرفی می دارد و مطمعن هستیم می‌تواند بهترین گزینه برای انتخاب شما باشد.

قصد نداریم در این مقاله در مورد ویژگی های این اپلیکیشن با شما صحبت کنیم.

ولی حتما برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ساخت برنامه تاکسی اینترنتی ما را مشاهده نمایید.

مراحل بعدی راه اندازی تاکسی اینترنتی چیست؟

در مراحل بعدی ضروری ترین فعالیتی که باید انجام شود همان مطالعه رفتار مصرف کننده است.

کسب و کار تاکسی اینترنتی را می توان حاضر در یک بازار رقابتی دانست.

در بازارهای رقابتی کشش بسیار بالایی وجود دارد که در آن کسب حداکثری رضایت مشتری حرف نخست را می زند.

کاربرانی که همزمان هر دو اپلیکیشن اسنپ و تپسی را رو گوشی خود نصب کرده اند بسیارند. این کاربران با مقایسه لحظه ای  این دو اپلیکیشن تصمیم می گیرند کدام یک را انتخاب نمایند.

پس میتوان گفت ایجاد وفاداری مشتری در این بازار رقابتی کار بسیار سختی می باشد.

مطالعه رفتار مصرف کننده تنها راهکاری است که در کنار تمام فعالیت هایی که برای کسب رضایت مشتری انجام خواهیم داد راهگشا خواهد بود.

راه اندازی تاکسی اینترنتی
راه اندازی تاکسی اینترنتی

چرا باید رفتار مصرف کننده را مورد مطالعه و بررسی قرار داد؟

تاکسی اینترنتی با مسافران و رانندگان به عنوان دو رکن اصلی این استارت آپ سر و کار دارد.

هر کدام از این دو رکن به نوعی از این کسب و کار تاثیر پذیرفته و بر آن تاثیر می گذارند.

آیا راه اندازی تاکسی اینترنتی امکان پذیر است؟

برای پاسخ به این سوال  مجبوریم اشاره ای به اسنپ بزنیم.

اسنپ یک استارت آپ تاکسی آنلاین است که در روز چیزی حدود ۱۰۰.۰۰۰سفر در سطح تهران را توسط ۳۰.۰۰۰ وسیله نقلیه به اجرا می گذارد.

با توجه به مزایای متعدد این سرویس در مقایسه با رقبای سنتی اش مثل تاکسیرانی و آژانس ها به سرعت در بین اقشار جوان و طرفدار تکنولوژی کشور با استقبال مواجه شد و توسعه یافت.

همه اینها دلیلی محکمی است که می تواند ثابت کند که استقبال از تاکسی های اینترنتی به مراتب بیشتر از تاکسی های سنتی است.

آینده کسب و کار تاکسی اینترنتی

به نظر می رسد به دلیل وجود مزایای متعدد تاکسی های اینترنتی، این استارت آپ می تواند موفقیت های فراوانی به دست آورد.

برخی از این مزایا عبارت اند از:

صرفه جویی در زمان

صرفه جویی در هزینه

سهولت استفاده

دسترسی آسان

علاقه ایرانی ها به استفاده از تکنولوژی های نوظهور

امکانی خوب برای تامین شغل دوم برخی افراد

در دنیای استارت آپ ها رقابت بسیار زیاد و شدید است و کسانی موفق خواهند شد که در ارائه ایده‌های جدید, پیشرو باشند.