ساعت کاری ۰۸:۰۰-۱۸:۰۰

اصفهان – خیابان آمادگاه – کوچه شماره 13 – بن بست کاویان- انتهای بن بست پلاک 43

32227299 – ۰۳۱ – 09174340218 – 09134126917

VOIP چیست؟

ویپ یک تکتولوژی فوق العاده موثر در کاهش هزینه های ارتباطی است، در سال های اخیر بسیاری از شرکت ها به خصوص در ایران به سمت استفاده از ویپ رفته اند، ویپ را می توان یک انتخاب موفق جهت توسعه کسب و کار دانست زیرا با حذف هزینه های سنگین خطوط تلفن و کارت های تلفنی و همچنین کاهش هزینه های راه اندازی اولیه ، کابل کشی ها انقالبی در حوزه اقتصادی صنعت ارتباطات ایجاد کرده است . همانطور که می دانید تکنولوژی ویپ می تواند در قالب های گوناگون همچون سانترال، تلفن بین الملل، مرکز تماس ها و … مورد استفاده قرار گیرد.

در زیر به برخی از ویزگی های برجسته این تکنولوژی میپردازیم .

کاهش هزینه های تلفن

با استفاده از سیستم های ویپ می توان مکالمات بین شهری و بین المللی را از طریق خطوط داده مانند اینترنت و یا شبکه های WAN بین شعب یک سازمان انجام داد و صرفه جویی قابل ملاحظه ای در هزینه های تلفن انجام داد.

در ویپ هزینه‌ی ارتباط راه دور و نزدیک برابر است

این امر باعث می شود که امروزه بیشتر ارتباطات راه دور توسط این تکنولوژی انجام گیرد.

استفاده از VoIP برای اتصال دفاتر مختلف

در سیستم تلفنی سنتی هر دفتر یک شرکت یا سازمان دارای یک سیستم تلفنی جداست. کارمندان هر دفتر برای تماس به یکدیگر باید از خطوط تلفن و زیرساخت مخابرات استفاده کنند. این موضوع هزینه ارتباطات را باال میبرد. عالوه بر آن کارمندان مجبورند برای یک تماس ساده شماره های متعددی بگیریند. اما در این کاربرد VoIP ، تمامی دفاتر از یک سیستم تلفنی استفاده میکنند و کارمندان هر دفتر برای تماس با یکدیگر فقط شماره داخلی می‌گیرند.

فکس بر روی Voip

معمولا یک نرم افزار ساده این کار را انجام میدهد و لزم نیست با این فن آوری به راحتی میتوان از طریق کامپیوتر فاکس ارسال کنید. کاربران از دستگاه فکس استفاده کنند. در عین حال میتوانید چندین دستگاه فکس مجازی داشته باشید. فکسهای در یافتی فایل PDF تبدیل شده و پس از دریافت قابل رویت خواهند بود.

عدم نیاز به سیم کشی اختصاصی برای شبکه تلفن

برخلاف تلفن سانترال که می بایست برای هر مشترک یک زوج سیم ارائه کرد و برای افزایش مشترکین و یا نصب سیستم سانترال، حجم قابل مالحظه ای سیم کشی انجام داد، سیستم های مبتنی برIP می توانند از بستر شبکه موجود برای کاربران استفاده کند و نیاز به سیم کشی اختصاصی ندارند. برای مثال یک سیستم Voip می تواند از شبکه LAN متصل شده به رایانه کاربر برای خط تلفن نیز استفاده کند. همچنین از یک خط LAN می توان به صورت همزمان برای تعداد زیادی کاربر استفاده نمود. از طرفی سیستم PBX-IP استفاده از شبکه بی سیم Fi-Wi در مکان هایی که امکان هیچ نوع سیم کشی وجود ندارد را ممکن می سازد.

طاها تک

امکانات زیاد با قیمت پایین

سیستم های Voip به همراه خود دارای امکانات بسیاری از قبیل: پاسخگویی خودکار، منوی صوتی، پیغامگیر صوتی، امکان ارسال پیغام های دریافت شده به ایمیل کاربر، گزارش گیری مفصل از تلفن های انجام شده و غیره هستند که برای پیاده سازی این امکانات در تلفن سانترال می بایست زیرسیستم های زیادی به آن اضافه نمود که در نهایت هزینه انجام شده چندین برابر قیمت یک Voip خواهد بود.

امکان جابجایی کارکنان در سطح سازمان بدون هزینه

در سیستم های Voip در صورتی که کاربر بخواهد از مکان دیگری در درون سازمان از شماره داخلی خود استفاده کند تنها کافی است تلفن خود را به نزدیکترین سوکت شبکه روی دیوار متصل کند و مانند سیستم های سانترال نیازی به سیم کشی مجدد و یا انجام تغییرات در سیم کشی نیست. از طرفی کاربر می تواند از خانه و یا هر محل دیگری از طریق شبکه داده به سیستم Voip متصل شود و تلفن ها و پیغام های خود را از آن محل مدیریت کند.

نیازی به خرید گوشی نیست

Phone Soft نرم افزاری است که بر روی رایانه کاربر نصب می شود و امکانات یک تلفن را برای کاربر فراهم می کند. کاربر می تواند از روی رایانه خود با هر یک از کاربران داخلی و یا در صورت داشتن مجوز با خطوط شهری تماس تلفنی داشته باشد. مزیت Phone Soft این است که با افزایش کاربران سیستم و استفاده آن ها از Phone Soft ،هیچ هزینه اضافی بر سازمان تحمیل نخواهد شد.

امکان برقراری کنفرانس تصویری

با استفاده از این ویژگی می‌توان سرویس‌هایی را خلق کرد که پیاده سازی آنها با مراکز تلفنی سنتی اگر غیر ممکن نباشد، بسیار دشوار است. سیستم مشاوره تلفنی و یا نظرسنجی تلفنی نمونه ای از این سرویسها هستند.

تهیه گزارشات بدون هزینه

در روشهای قبلی برای تهیه هر گزارش از عملکرد واحد فروش و یا خدمات پس از فروش و پشتیبانی، عالوه بر هزینه های زیاد صرف شده، بعضاً گزارشات مورد نظر استخراج نمی شد در حالیکه چون در Voip بستر و مبنای اصلی نرم افزار است (بر خالف سانترال که مبنای سخت افزاری داشت)، اخذ گزارشات از نرم افزار کاری بس ساده خواهد بود.

هم اکنون با ما تماس بگیرید