ایده راه‌اندازی تاکسی اینترنتی برای اولین بار توسط اوبر طراحی و پیاده‌سازی شد. ایده‌ای که در آن کاربران می‌توانستند از طریق موبایل درخواست خود را به نزدیکترین راننده دهد و منتظر رسیدن او باشد. در مقاله حاضر قصد داریم چند نکته را خدمتتون ارائه دهیم که می‌تواند راهنمای خوبی برای راه اندازی تاکسی اینترنتی به شمار بیاد. در این مقاله که تهیه و تنظیم شده‌است، سعی بر آن شده که به بیان تمام سوالاتی که در ذهن خود در رابطه با مراحل راه‌اندازی تاکسی اینترنتی دارید، بپردازیم و پاسخی مناسب برای آنها ارائه دهیم. برای یافت پاسخ سوالات خود در ادامه با ما همراه باشید.

مراحل راه‌اندازی تاکسی اینترنتی

برای راه‌اندازی تاکسی اینترنتی شما حداقل به 4 مرحله نیاز دارید تا بتوانید استارتاپ خود را به مرحله اجرا برسانید.

نیازسنجی استارتاپ را‌ه‌اندازی تاکسی اینترنتی

شاید این سوال در ذهنتان بگذرد که اولین مراحل دقیقا از چه زمانی شروع می شود؟در حقیقت درست در لحظه حصول به فکر راه اندازی تاکسی اینترنتی این مرحله آغاز می شود. این مراحل در واقع به سوالاتی نظیر اینکه آیا راه اندازی این کسب و کار سودآور است؟ بهتر است کسب و کار تاکسی اینترنتی خود را در چه شهری استارت بزنیم؟ از چه اپلیکیشنی برای استارت کار خود استفاده نماییم؟ اپلیکیشن تاکسی اینترنتی خود را از کجا تهیه کنیم؟ با توجه به وجود تعداد بیشماری استارتاپ تاکسی اینترنتی در کشور چطور میتونم در بازار رقابتی آنها حرفی برای گفتن داشته باشم؟! و سوالاتی از این دست که پاسخ درست و قانع کننده به آنها شما را وارد مرحله دوم راه اندازی تاکسی اینترنتی می کند. اما خوب است پاسخ سوالات بالا یا بهتر است بگویم نحوه پاسخ دهی به سوالات بالا را با هم مرور کنیم.

در مسئله درآمد زایی کسب و کار تاکسی اینترنتی با کمی درنگ در موفقیت هایی که همکارانی چون اسنپ و تپسی داشته اند می توان نتیجه گرفت که قطعا این کسب و کار درآمد زاست. فکر نمی‌کنم برای پاسخ به این سوال نیازی به وقت بیشتر و شرح اضافه تر داشته باشیم و می توان گفت که این مسئله برای همه اثبات شده است. در مورد شهری که قصد دارید این کسب و کار را در آن راه اندازی نمایید باید گفت که باید سنجیده شود که تعداد رقبای وارد شده در آن شهر چقدر است؟ امکانات و نحوه‌ی خدمت‌رسانی آنها را زیر نظر بگیرید و به این فکر کنید که شما علاوه بر اینها چه خدمت نوینی را می‌توانید به کاربران تاکسی اینترنتی خود ارائه دهید!

اینکه چطور می‌توانید از این استارتاپ پول بدست بیاورید، تا حد زیادی به خلاقیت شما در بازاریابی این نرم‌افزار بستگی دارد. یعنی نمی‌شود انتظار داشت با تهیه یک نرم‌افزار حالا مسافرینی به خودی خود پیدا کنید و کسب درآمد کنید. باید بازار هدف خود را بشناسید. هر روز رقبا و امکانات آنها را بررسی کنید. تحقیق کنید که چگونه می‌توانید کاربران وفادار بیشتری به سامانه خود تزریق کنید. آنگاه پس از عملی کردن تمامی این مراحل میتوانید انتطار سوددهی از استارتاپ تاکسی اینترنتی خود داشته باشید.

تا چه حد استقبال از این موضوع در شهر شکل گرفته است. اصلا مردم چنین کسب و کاری را می‌پسندند؟

 

مطالعه رفتار مصرف کننده

در مراحل بعدی ضروری ترین فعالیتی که باید انجام شود همان مطالعه رفتار مصرف کننده است. کسب و کار تاکسی اینترنتی را می توان حاضر در یک بازار رقابتی دانست. در بازارهای رقابتی کشش بسیار بالایی وجود دارد که در آن کسب حداکثری رضایت مشتری حرف نخست را می زند. کاربرانی که همزمان هر دو اپلیکیشن اسنپ و تپسی را رو گوشی خود نصب کرده اند بسیارند. این کاربران با مقایسه لحظه ای  این دو اپلیکیشن تصمیم می گیرند کدام یک را انتخاب نمایند. پس میتوان گفت ایجاد وفاداری مشتری در این بازار رقابتی کار بسیار سختی می باشد. مطالعه رفتار مصرف کننده تنها راهکاری است که در کنار تمام فعالیت هایی که برای کسب رضایت مشتری انجام خواهیم داد راهگشا خواهد بود. پس از آنکه استراتژی مناسبی برای کسب و کار خود چیدید، حال نوبت به پیاده‌سازی آن می‌رسد!

آنالیز مراحل راه اندازی تاکسی اینترنتی

خرید و تهیه نرم‌افزار تاکسی اینترنتی

پس از آنکه هدفتان را از راه‌اندازی این استارتاپ بطور کامل فهمیدید، برای پیاده‌سازی آن نیاز به نرم‌افزاری دارید که خدمات خود را از طریق آن در اختیار کاربران قرار دهید. حال سوالی که در این قسمت برای کارآفرینان و صاحبین تاکسی اینترنتی بوجود می‌آید این است که نرم‌افزار را از چه طریقی و با چه امکاناتی تهیه نمایند؟!! کیفیت و کارایی اپلیکیشن از هر مسئله‌ی دیگری مهم‌تر است. چه فایده که استارتاپی راه‌اندازه کرده باشید که نرم‌افزار اجرایی آن نتواند بطور بهینه به کاربران خدمات دهد!! باید نرم‌افزاری باکیفیت باشد تا کاربران آن را عاملی برای رفع نیازهای خود بدانند نه دغدغه‌ای برای نحوه‌ی کار با آن.

طاهاتک اپلیکیشن تاکسی اینترنتی خود را توسط متخصصان و برنامه‌نویسان حرفه‌ای خود پیاده‌سازی و اجرا نموده است. این سامانه به گونه‌ای طراحی و پیاده‌سازی شده است که جای هیچگونه دغدغه‌ای برای کاربران نمیگذارد. در این مقاله قصد نداریم در مورد ویژگی های این اپلیکیشن با شما صحبت کنیم.

حتما بخوانید: جهت آشنایی با ویژگی‌های راه‌اندازی و ساخت اپلیکیشن تاکسی اینترنتی کلیک کنید.

و یا برای دریافت دمو شماره خود را در فرم زیر وارد کنید تا پشتیبانان ما دموی اصلی را برای شما بفرستند و از نزدیک شاهد کارایی اپلیکیشن ما باشید.

معرفی تاکسی اینترنتی خود به دیگران

تاکنون شما یک چشم‌اندازی کلی از راه‌اندازی تاکسی اینترنتی خود دارید و یک نرم‌افزار برای پردازش درخواست‌ها. اما اینها برای استارتاپ شما کافی نیست. شما نمی‌توانید با اکتفا به همین امکانات انتظار کسب درآمد بالایی و ماندن در این بازار رقابتی داشته باشید. شما باید خود را به دیگران بشناسانید. تا جایی که برایتان مقدور است نوآوری و خلاقیت در روند بازاریابی و معرفی خود بکار ببرید تا مشتریان و کاربران بسیاری را به سمت تاکسی آنلاین خود بکشانید و آنها را مشتاق به استفاده از نرم‌افزار خود برای انجام سفرهای روزانه خود کنید.

چرا باید رفتار مصرف کننده را مورد مطالعه و بررسی قرار داد؟

کسی که استارتاپ تاکسی اینترنتی را راه‌اندازی می‌کند در اصل دو کاربر را درگیر فعالیت خود می‌کند. یکی مسافران و دیگری رانندگان. از بعد دیگری اگر بخواهیم برای شما در مرد این دو نوع کاربر صحبت کنیم باید اذعان داشته باشیم که در تاکسی اینترنتی، مسافران و رانندگان به عنوان دو رکن اصلی این استارتاپ به حساب می‌آیند. هر کدام از این دو رکن به نوعی از این کسب و کار تاثیر پذیرفته و بر آن تاثیر می گذارند. هر کدام تاثیر بسزایی در موفقیت و یا شکست استارتاپ دارند. باید تمامی رفتار مصرف‌کنندگان را به خوبی تجزیه و تحلیل کنید و سناریوی درخواست و دریافت تاکسی اینترنتی را با بالاترین کیفیت برایشان بچینید.

آیا راه اندازی تاکسی اینترنتی امکان پذیر است؟

برای پاسخ به این سوال  مجبوریم اشاره ای به اسنپ بزنیم. اسنپ یک استارت آپ تاکسی آنلاین است که در روز چیزی حدود ۱۰۰.۰۰۰سفر در سطح تهران را توسط ۳۰.۰۰۰ وسیله نقلیه به اجرا می گذارد. با توجه به مزایای متعدد این سرویس در مقایسه با رقبای سنتی اش مثل تاکسیرانی و آژانس ها به سرعت در بین اقشار جوان و طرفدار تکنولوژی کشور با استقبال مواجه شد و توسعه یافت. چون افراد با استفاده از آن دیگر ساعت‌ها کنار خیابانها منتظر نمی‌ماند تنها با چند کلیک بر روی اپلیکیشن درخواست تاکسی می‌دهند و با هزینه‌ای کمتر سفر خود را آغاز می‌کنند. آیا اینها کافی نیست تا این نوع سامانه طرفداران زیادی را در زمان اندکی برای خود جذب کند؟!همه اینها دلیلی محکمی است که می تواند ثابت کند که استقبال از تاکسی های اینترنتی به مراتب بیشتر از تاکسی های سنتی است.

برای اطلاع از مزایا و معایب تاکسی اینترنتی کلیک کنید.

آینده کسب و کار تاکسی اینترنتی

اگر بخواهیم در مورد آینده این استارتاپ صحبت کنیم کافیست نگاهی به تاکسی‌اینترنتی‌های موجود در جهان بیندازیم. بنظر این استارتاپ سود مناسب و قابل توجهی را برای صاحبین آن بدست آورده است که اینقدر طرفدار در دنیا پیدا کرده است. در هر نقطه‌ای از این جهان هنوز هم تاکسی اینترنتی‌های زیادی ظهور پیدا می‌کنند که هر روز به موفقیت‌ها و درآمدهای بیشتری دست پیدا می‌کنند. به نظر می رسد به دلیل وجود مزایای متعدد تاکسی های اینترنتی، این استارت آپ می تواند موفقیت های فراوانی به دست آورد.

برخی از این مزایا عبارت اند از:

صرفه جویی در زمان

صرفه جویی در هزینه

سهولت استفاده

دسترسی آسان

علاقه ایرانی ها به استفاده از تکنولوژی های نوظهور

امکانی خوب برای تامین شغل دوم برخی افراد

در دنیای استارت آپ ها رقابت بسیار زیاد و شدید است و کسانی موفق خواهند شد که در ارائه ایده‌های جدید, پیشرو باشند. اوبر که فعالیتش را ابتدا در زمینه تاکسی اینترنتی آغاز نموده بود اکنون چندین بازار دیگر را به تسخیر خود درآورده است. اضافه کردن سرویس‌های جدیدی چون مارکت دلیوری، باربری آنلاین، کارپول و … از جمله خدمات جدیدی بود که اوبر در ادامه فعالیتش اضافه نمود. چیری که این روزها در فعالیت اسنپ شاهد هستیم.

 

4/5 ( 2 نظر )