مشکلات تاکسی تلفنی ها از آنجایی بسیار شدت گرفت و در چشم همگان فرو رفت که تاکسی‌های اینترنتی جایگاه ویژه‌ای در جامعه پیدا کردند. بدون شک پیدایش این تاکسی‌های مدرن و افزایش محبوییت آن در بین آحادی از جامعه رفته رفته بر تعداد مشکلات تاکسی تلفنی‌ها افزود تا آنجایی که بسیاری از آنها مجبور به ترک آژانس تاکسی خود شدند. در این مقاله می‌خواهیم به بررسی مشکلاتی که آژانس‌های تاکسی تلفنی سنتی با آن روبرو بودند، صحبت کنیم.

مشکلات تاکسی تلفنی ها در یک نگاه

مشکلات تاکسی تلفنی ها در حمل و نقل شهری

تا به حال برایتان پیش آمده که در یک شب بارانی تاکسی اینترنتی درخواست کرده باشید و هیچکس درخواست شما را قبول نکرده باشد، یا صبح جمعه‌ای که برای کوه رفتن آماده می‌شوید و گویا همه‌ی رانندگان در خواب به سر می‌برند و شما می‌مانید و راهی که باید رفت! و یا برای حضور در جلسه حساسی دیرتان شده‌باشد و در آنلحطه هیچ تاکسی‌ای جهت رساندن شما به محل ملاقات پیدا نشود! راه حل این مشکلات تاکسی تلفنی‌ها هستند، شرکت‌هایی که وظیقه‌ی اصلیشان خدمت رسانی به مشتریان در هر زمان و هر شرایط جوی هستند اما متاسفانه اینگونه نبود. با ورود تاکسی‌های اینترنتی کار این شرکت‌ها هم به سمت بی‌رونقی کشانده شد و جامعه در این شرایط از وجود این خدمت محروم ماند، رانندگان تاکسی‌های اینترنتی، این شغل را عموما در کنار شغل‌های اصلیشان دارند و بنابراین همیشه متعهد به کار نیستند، مشکلی که باید به دست کسانی حل شود که شغل اصلیشان این خدمت است و شاید باید کمی از سیستم‌های سنتی قدیمی جدا شوند تا هم بازار سابق را بدست آورند و هم مشتریان خدمات با کیفیت را.

اینها بخشی از مشکلاتی هستند که تا قبل از پیدایش تاکسی‌‌های اینترنتی گریبانگیر بسیاری از ما بودند. نمی‌گوییم پیدایش تاکسی‌های آنلاین تمامی مشکلات حمل و نقل شهری را حل و فصل کرد. نه اصلا چنین نیست. در کنار تمامی خوبی‌ها و فوایدی که برای رفت و آمدهای شهری به جای گذاشت، مشکلاتی را نیز به همراه داشت. اما همین فواید راه‌حلی بود که نقص‌های تاکسی تلفنی‌ها را در حمل و نقل شهری جبران می‌کرد. در ادامه با مشکلات تاکسی تلفنی‌ها بیشتر آشنا می‌شویم.

 

عدم آگاهی از مسیرهای پرترافیک، اصلی‌ترین مشکلات تاکسی تلفنی ها

یکی از مشکلاتی که تاکسی تلفنی‌ها بسیار درگیر آن بودند، این بود که به دلیل مجهز نبودن به سیستم‌های چون نقشه گوگل از مسیرهای شلوغ و پر رفت و آمد در طول روز به خوبی آگاه نبودند و پس از دریافت سرویس‌های خود بدون اطلاع قبلی در مسیرهای پرترافیک حضور پیدا می‌کردند و باید زمان زیادی را جهت رسیدن به مقصد صرف می‌کردند. همین ماندن در مسیرهای شلوغ هم از نظر زمان و هم هزینه دریافتی به مرور ضرر سنگینی را به آژانس و رانندگان وارد می‌کرد. بنابراین نبود اطلاعات کافی برای انتخاب مسیرهای بهینه در طول سفر از مشکلاتی بود که روزانه بسیاری از تاکسی تلفنی‌ها را درگیر خود می‌ساخت.

چگونه آژانس تاکسی تلفنی خود را آنلاین کنیم؟

عدم تخمین مناسب زمان برای سرویس‌ها

عدم تخمین مناسب زمان، یکی دیگر از مشکلات تاکسی تلفنی ها بود.  آژانس‌های تاکسی در هر بار سرویسی که به راننده خود می‌دادند، نمی‌توانستند زمان دقیقی برای آن سفر تعیین کنند. شما آژانسی را در نظر بگیرید که در یک روز با کمبود راننده مواجه شده‌است و زمانی که کارمندان او در پی رسیدگی به سرویس‌های قبلی هستند، هیچ راننده‌ای جهت خدمت‌دهی به سرویس‌های جدید وجود ندارد و مدیر آزانس مجبور به عدم سفارشگیری در ساعتی از روز می‌شود. در صورتی که اگر زمان دقیقی از بازگشت سرویس‌های خود میدانست، میتوانست به مشتریان خود زمانی را جهت انتظار برای رسیدن راننده پیشنهاد دهد که در صورت تمایل تا آن موقع منتظر بمانند.

مشکلات امنیتی تاکسی تلفنی‌ها

در هر عرصه و حرفه‌ای امنیت امری مهم و ضروری است که نه تنها باید برای دیگران و مشتریان تامین شود بلکه باید در مورد کارمندان و کارکنان سازمان‌ها و شرکت‌ها نیز لحاط شود. نبود امنیت در تاکسی تلفنی‌ها یکی از پرضررترین مشکلات تاکسی تلفنی ها به حساب می‌آمد. به گونه‌ای که در گذشته شاهد اخبار بسیاری در زمینه فاجعه‌های تاکسیرانی بین رانندگان و مسافران بودیم. امنیتی که گاهی از سوی راننده برای مسافر و گاهی هم از جانب مسافر برای راننده ساقط می‌شد و در این میان سبب شکایت از تاکسی تلفنی‌ها و برعکس می‌شد.

تامین امنیت کافی و فراهم آوردن سفری ایده‌آل و ایمن از جمله اهدافی بود که تاکسی‌های اینترنتی در پی تحقق آنها ایجاد شدند. امینت یکی از مهم‌ترین مزایای تاکسی‌های انلاین بود که تا اکنون هم برای بهبود آن در آپدیت نسخه‌های جدید اپلیکیشن تاکسی اینترنتی ویژگی مناسبی ارائه می‌دهند. اشتراک سفر و ارسال آن به دیگران یکی از اقدامات اصلی در تامین امنیت مسافران اینترنتی می‌باشد.

عدم گزارشگیری راحت و آسان از سفرها و میزان درآمد

در آژانس‌های تاکسی تمامی گزارشات مربوط به میزان درآمد و گزارش‌های سفرها همواره به صورت دستی و کاعذی انجام می‌شود. روشی که وجود خطاهای انسانی و اشتباهات در آن بسیار مشهود است. در واقع تاکسی تلفنی‌ها سیستم مکانیزه‌ای جهت مدیریت سفرها و کارمندان خود ندارند تا به درستی بتوانند به تحلیل خوبی از نحوه‌ی عملکرد خود در هفته، ماه و یا سال گذشته دست پیدا کنند. عدم مدیریت صحیح سفرها و گزارشی مناسب از عملکرد سازمان سبب می‌شود که نتوانیم برای آینده سازمان برنامه‌ریزی مناسبی جهت سوددهی بیشتر و خدمت رسانی بهتر انجام داد و آینده‌ای روشن را برای آن رقم زد.

همه چیز در مورد مشکلات تاکسی اینترنتی

عدم شفاف‌سازی هزینه سفر

یکی از معضلاتی که بسیار سبب درگیری مسافران و آژانس‌ها می‌شد، عدم شفاف‌سازی هزینه سفر توسط آژانس‌ها بود. مسافر نمیدانست که چرا هر بار با هزینه متفاوتی یک مسیر مشابه را طی می‌کرد و بارها از رانندگان دلیل آن را می‌پرسید و آنها هم دلایلی رو به مسافران ارائه می‌دادند که چندان برایشان قابل قبول نبود. یکی از فوایدی که حضور تاکسی‌های انلاین در این زمینه به همراه داشت این بود که مسافران به صورت واضح از میزان هزینه‌ای که برای سفرش در نظر گرفته می‌شود، به خوبی آگاه هستند.

حضور تکنولوژی‌ در حمل و نقل دلایلی اصلی بر مکانیزه کردن تخمین هزینه‌های سفرهای درون‌شهری و برون‌شهری به حساب می‌آید. استفاده از انواع سیستم‌ها پیشرفته و مدرن در این سامانه‌ها باعث می‌شود بر اساس میزان مسیر طی شده و شرایط حاکم هزینه درستی که برای دو طرف یعنی آژانس و مسافر معقول باشد، تخمین زده شود.

مشکلات تاکسی تلفنی ها در عدم مسیریابی

مجهز نبودن خودروهای رانندگان تاکسی تلفنی‌ها به GPS  و سیستم‌های مسیریابی باعث می‌شد که آژانس‌ها اطلاعات کافی در مورد مسیر رانندگان خود نداشته باشند و ندانند که آیا راننده پس از اتمام سفر به سمت آزانس حرکت می‌کند و یا به دنبال انجام کارهای شخصی خود می‌رود؟ عدم آگاهی از مسیر رانندگان در کاهش سرویس‌دهی آژانس به مسافران و مشتریان جدید تاثیر نامطلوبی دارد که ضرر باورنکردنی‌ای را می‌تواند به آژآنس‌ها تحمیل کند. در صورتی که مجهز کردن تاکسی تلفنی‌ها به این سیستم کار سختی نیست که بسیاری از آژانس‌ها در برابر آن مقاومت می‌کنند!

سخن آخر از مشکلات تاکسی تلفنی ها

اینها مشکلاتی بودند که حتی قبل از پیدایش نرم‌افزارهای تاکسی انلاین نیز وجود داشت. البته بسیاری از آژانس‌ها نمی‌خواستند که این واقعیت را قبول کنند و مقصر اصلی کاهش درامد و رکود کسب و کار خود را تاکسی‌های اینترنتی می‌دانستند و مدام در حال شکایت از این سامانه به مقامات دولتی بودند! عده‌ای هم که توان رقابت با این بازار جدید را نداشتند، متاسفانه پس از مدتی کسب و کار تاکسی تلفنی خود را تعطیل کردند. در صورتی‌که همین‌ها هم می‌توانستند با تغییر در روند خدمت رسانی خود همچون گذشته سود مناسبی را از کسب و کار خود داشته باشند و در کنار تاکسی‌های انلاین با مزیت‌های رقابتی مناسب‌تر فعالیت کنند.

نظر شما چیست؟ آیا واقعا وجود تاکسی‌های اینترنتی سبب بروز چنین مشکلاتی برای تاکسی‌های سنتی شده بود؟

 

 

 

 

 

 

 

0/5 ( 0 نظر )