موفقیت دیجی کالا در چیست؟ چگونه دیجی کالا به بزرگترین فروشگاه های اینترنتی خاورمیانه تبدیل شد؟ دیجی کالا چگونه به رتبه الکسای بالا دست یافت؟ آیا من هم می توانم چنین فروشگاهی راه اندازی کنم؟ برای طراحی فروشگاه اینترنتی شبیه دیجی کالا چه کاری باید انجام داد؟ اینها سوالاتی است که در ذهن صاحبان فروشگاه های بزرگ سنتی ایران وجود دارند. برای پاسخ به این سوالات ابتدا باید پاسخ سوال اول را بیابیم. موفقیت دیجی کالا در چیست؟ ما در این پست سعی می کنیم مهمترین دلایل موفقیت دیجی کالا را توضیح دهیم هر چند که این مجموعه رازهای موفقیت زیادی دارد. برای شروع بهتر است ابتدا تاریخچه ای از این مجموعه بزرگ را بدانیم.

دلایل موفقیت دیجی کالاتاریخچه

دیجی کالا توسط برادران محمدی در سال 1385 رسما شروع به کار کرد. این دو برادر به دنبال عکاسی دیجیتال بودند که متوجه شدند اطلاعات کاملی در این زمینه وجود ندارد. پس از آشنایی با یک سایت خارجی در زمینه عکاسی دیجیتال آنها نیز تصمیم گرفتند چنین سایتی راه اندازی کنند. شاید خود آنها هم باور نمی کردند که روزی موفقیت دیجی کالا به حدی برسد که الگویی برای بقیه باشد. در ابتدا محصولات سایت فقط دوربین و موبایل بود. بعد از مدتی لپ تاپ و تلویزیون هم اضافه شد.

در مرحله بعدی تمام کالاهای دیجیتال در دسته محصولات این فروشگاه قرار گرفتند. کار به جایی رسید که دیگر محصول دیجیتالی وجود نداشت که جزو محصولات آن ها نباشد. در اینجا دیجی کالا دست به یک انقلاب در روند کاری خود می زند. مدیران این فروشگاه تصمیم می گیرند که تمام محصولات دیجیتال و غیردیجیتال را در محصولات خود قرار دهند. این تصمیم یکی از دلایل مهم موفقیت دیجی کالا بود. اگر دیجی کالا در همان محصولات دیجیتال مانده بود مطمئنا به جایگاهی که امروز داشت نمی رسید. بدین صورت دیجی کالا هر روز بزرگتر شد تا به جایگاهی که امروز می بینید رسید. برای اطلاعات بیشتر تاریخچه دیجی کالا را نگاه کنید.

برخی از دلایل موفقیت دیجی کالا

در ادامه ما به دلایل مهم دیگری که باعث موفقیت دیجی کالا شدند اشاره می کنیم:

استفاده از سایت و اپلیکیشن فروشگاهی قوی

یکی از دلایل مهم موفقیت دیجی کالا استفاده از ابزارهای اینترنتی قوی می باشد. برای طراحی یک سایت فروشگاهی پارامترهایی مانند قالب سایت، سرعت سایت، امنیت سایت و … بسیار مهم می باشند. همچنین استفاده از اپلیکیشن های اختصاصی در کنار سایت، موفقیت را دوچندان می کند. دیجی کالا این موارد را به خوبی رعایت کرده است.

شروع زودتر

از مهمترین دلایل موفقیت دیجی کالا شروع زودتر نسبت به بقیه رقبا می باشد بدین معنی که دیجی کالا موقعی فروشگاه اینترنتی راه اندازی نمود که در ایران بسیاری از فروشگاه ها از چنین ایده ای خبر نداشتند. همین موضوع باعث شد که دیجی کالا خیلی سریع بدون رقیب جدی، بتواند به شهرت برسد.

سابقه بیشتر و مدیریت بهتر

به دلیل سابقه طولانی تر دیجی کالا نسبت به سایر رقبا، طبیعتا این مجموعه از مدیریت با تجربه تری برخوردار است. همچنین تجربه نشان داده که مردم نسبت به برندهای با سابقه رویکرد بهتری از خود نشان می دهند.

تبلیغات گسترده و دقیق

از عوامل موفقیت دیجی کالا تبلیغات گسترده و حساب شده بود. تبلیغات این مجموعه به گونه ای بود که شاید اکثر مردم فکر می کردند فقط همین فروشگاه اینترنتی در ایران وجود دارد. البته شاید ضعف تبلیغاتی رقبا نیز به آنها کمک کرد.

تنوع محصول و تخفیف

دیجی کالا با ارایه طیف گسترده ای از محصولات، امکان انتخاب بهتر برای مشتریان را فراهم نمود. همچنین ارایه تخفیف های خوب باعث شد که مشتریان به خرید بیشتر ترغیب شوند. رعایت این مورد نه تنها برای موفقیت دیجی کالا بلکه برای موفقیت هر مجموعه فروش لازم است.

تحلیل رفتار مشتری

دیجی کالا با داشتن داده های میلیون ها مشتری، توانسته است به کمک فناوری هوشمند این داده ها را تحلیل کرده و شناخت درستی از رفتار، سلایق و علایق مشتریان بدست آورد.

طراحی و ساخت فروشگاه اینترنتی شبیه دیجی کالا 

بسیاری از صاحبان فروشگاه های بزرگ علاقه مند هستند که یک فروشگاه اینترنتی شبیه دیجی کالا راه اندازی کنند. مسلما چنین کاری فروش را چندین برابر افزایش می دهد. با شیوع کرونا همه متوجه شدند که بایستی مجموعه و شغل خود را برای مقابله با چنین رویدادهایی در آینده آماده کنند. فروشگاه ها و مخصوصا مجموعه های بزرگ بایستی هر چه زودتر نسبت به هوشمندسازی خود اقدام نمایند و الا دیر یا زود بایستی طعم تلخ ورشکستگی را بچشند. برای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی قوی لازم است که از یک تیم و مجموعه قوی در زمینه طراحی و تجارت الکترونیک استفاده کنید.

بهترین روش مراجعه به شرکت های متخصص این کار می باشد. شرکت دانش بنیان طاهاتک با داشتن چندین سال تجربه، فروشگاه های اینترنتی متعددی را در ایران، عراق، ترکیه و دبی راه اندازی نموده است. طراحی و ساخت فروشگاه اینترنتی شبیه دیجی کالا و سوپرمارکت آنلاین شبیه اسنپ مارکت از جمله خدمات این شرکت می باشد. ما به شما کمک می کنیم تا در کوتاهترین زمان یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کرده و مجموعه خود را هوشمند کنید. برای مشاوره و اطلاعات بیشتر محصولات ما را نگاه کرده و یا تماس بگیرید.

همین حالا با ما تماس بگیرید

 

0/5 ( 0 نظر )