نرم‌افزار مدیریت بحران کرج یار سامانه‌ایست که خدمات سازمانها و ارگانهای امدادرسانی را در بستر وب ارائه می‌دهد. امدادگران و سازمان‌های مدیریت بحران از طریق اپلیکیشن از بحران‌ها و حوادث آگاهی پیدا می‌کنند. اخبار را تعریف، نزدیکترین ارگانها به محل اعلام آمادگی می‌کنند و به سمت محل حادثه جهت امدادرسانی حرکت می‌کنند. در این نوشته به بررسی سامانه کرج‌یار و امکانات آن می‌پردازیم.

تاریخچه نرم‌افزار مدیریت بحران کرج یار

کرج‌یار استارتاپیست در زمینه آنلاین سازی مدیریت بحران که فعالیت خود را توسط دو شرکت برای ارائه خدمات امدادگری بر بستر وب در کرج آغاز نموده‌است. به گفته‌ی مدیران این سامانه مدیریت بحران به روش سنتی و قدیمی همواره وقت‌گیر و هماهنگی‌های لازم جهت اخذ تصمیمات لازم گاهی آنقدر وقت‌گیر بود که در زمان معینی اقدامات انجام نمی‌شد و خسارات جانی و مالی بسیاری را به کشور و هموطنان وارد می‌کرد. تمامی اینها دلیل اصلی ما بر طراحی و پیاده سازی چنین استارتاپی بود که بتواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن همکاری‌های یکپارجه و تصمیمات سازمان‌یافته‌ای را میسر سازد و از خسارات زیادی جلوگیری کند.

معرفی نرم افزار مدیریت بحران کرج یار

نرم‌افزار مدیریت بحران کرج یار

برنامه مدیریت بحران کرج یار برای ارگانها و امدادگرانی که توانایی ارائه خدمات مدیریت بحران را دارند، طراحی و پیاده‌سازی شده‌است. این افراد می‌توانند در سامانه کرج‌یار عضو شوند و به محض دریافت نوتیفیکیشن محل وقوع حادثه آمادگی خود را برای رسیدن به محل اعلام سازند. کار این نرم‌افزار به این گونه است که اگر در محلی حوادثی چون سیل یا زلزله‌ای رخ دهد، از طریق کرج‌یار که مجهز به سیستم هوشمندسازی اعلام وقابع بحرانی است اعلامیه‌ای به سمت رانندگان امداد و مدیران فرستاده می‌شود. از طریق نقشه یاب آدرس دقیق محل وقوع حادثه دقیقا ارسال می‌شود و نزدیکترین امدادگران میتوانند در یک مسیریابی دقیق خود را به محل حادثه برسانند. در صورت نیاز به کمک بیشتر ارگانهای دیگر جهت کاهش خسارات پیش‌آمده خود را از طریق نقشه به محل وقوع حوادث می‌رسانند.

حوادث؛ زندگی میلیونها انسان را بر روی این زمین تحت تاثیر قرار می‌دهد و خسارات جبران ناپذیر زیادی را به آنها وارد می‌کند. اما اگر مدیریت این حوادث و بحرانها به درستی انجام شود از بسیاری از این خسارات جلوگیری می‌شود. هدفی که استارتاپ‌های مدیریت بحران حول آن شکل گرفتند و امروزه شاهد عملی‌سازی اهداف آنها هستیم. هوشمندسازی مدیریت بحران و استفاده از سامانه‌های هوشمند پیش‌گویی و اعلام حوادث از امکانات اصلی این استارتاپها به حساب می‌آید. در ادامه با امکانات این سامانه‌ها بیشتر آشنا می‌شویم.

امکانات اپلیکیشن مدیریت بحران کرج یار

در این قسمت به بررسی امکانات و قابلیت‌های اصلی این سامانه می‌پردازیم. اپلیکیشن کرج‌یار از امکانات ویژه‌ای جهت آنلاین‌سازی امدادگری برخوردار است. که قابلیت توسعه و به روز رسانی دارد. مهم‌ترین و اصلی‌ترین امکانات این نرم افزار عبارتند از :

  1. ثبت‌نام و عضویت در سامانه: کاربران و امدادگران اصلی می‌توانند با وارد کردن تلفن همراه خود در نرم‌افزار مدیریت بحران کرج یار عضو شوند و دارای پنل کاربری شوند.
  2. اعلامیه‌ها و گزارشات: در قسمتی از این اپلیکیشن سرویسی وحود دارد که تمامی اعلامیه‌ها و گزارشات در دست کاربران قرار می‌گیرد تا آنها بتوانند با دریافت آنها بهترین تصمیمات را جهت مدیریت بحران بگیرند.
  3. تماس درون‌برنامه: کاربران جهت ارتباط با یکدیگر می‌توانند از طریق گزینه تماس اپلیکیشن به صورت آنلاین با یکدیگر تماس درون‌برنامه‌ای ایجاد نمایند.
  4. چت آنلاین: سیستم پیام‌رسانی درون‌برنامه‌ای امکانی را فراهم آورده است که کاربران بتوانند از طریق اپلیکیشن و چت کردن با یکدیگر در ارتباط بوده و اقدامات لازم را از طریق سامانه پیامرسانی هماهنگ کنند.
  5. مسیریابی: با استفاده از این امکان محل دقیق وقوع حادثه برای ارگانها و سازمانهای امدادرسانی فرستاده می‌شود و آنها میتوانند طبق نقشه ارسال شده خود را به محل دقیق حادثه برسانند.
  6. تخمین زمان: پس از ارسال محل دقیق حادثه زمان لازم برای رسیدن ارگانها به محل حادثه تخمین زده می‌شود و از طریق نرم‌افزار مدیریت بحران کرج یار به آنها نشان داده می‌شود.
  7. اشتراک‌گذاری: کاربران با استفاده از این امکان می‌توانند حادثه‌ی پیش آمده را با دیگران به اشتراک بگذارند که در صورت لزوم از کمک انها جهت مدیریت بحران پیش آمده استفاده نمایند.
  8. دعوت از همکاران: یکی دیگر از قابلیت‌های این برنامه این است که سازمانها و امدادگران می‌توانند با ارسال لینک این نرم‌افزار دیگران را به استفاده از اپلیکیشن کرج یار برای خدمات امدادرسانی دعوت به عمل آورند.
  9. ویرایش اطلاعات کاربریک کاربران می‌توانند از طریق پنل کاربری خود کلیه اطلاعات و مشخصات خود را ویرایش و به روزرسانی کنند.

سامانه مدیریت بحران کرج یار

چه قشری می‌تواند از اپلیکیشن مدیریت بحران کرج یار می‌توانند استفاده کنند؟

ارگانها و سازمانهایی که می‌توانند در نرم‌افزار مدیریت بحران کرج یار عضو شوند و در بستر اینترنت فعالیت داشته باشند عبارتند از:

  1. آتش‌نشانی‌ها
  2. هلال احمر
  3. امدادگران مردمی
  4. اورژانس‌ها
  5. بنیاد مسکن

این سازمانها می‌توانند با مهیا ساختن فرایندها و زیرساخت‌های لازم مدیریت بحران، پیش‌بینی حوادث و سیستم‌های اطلاع رسانی خدمات خود را به بهترین شکل ممکن به صورت آنلاین ارائه دهند.

اهداف نرم‌افزارهای مدیریت بحران

این نرم‌افزارها اهداف زیادی را دنبال می‌کنند. اهدافی که نقش مهمی در کاهش خسارات و حفظ جان انسانها دارد. اهدافی چون: رسیدگی به شرایط بحرانی در کوتاه‌ترین زمان ممکن، کاهش آسیب‌ها، ایجاد آمادگی‌های سریع برای رسیدن به محل حادثه، تصمیم‌گیری‌های سازمان‌دهی شده، صرفه‌جویی در زمان و هزینه اصلی‌ترین و مهمترین چشم‌اندازی از اینگونه نرم‌افزارها است که با استفاده از برترین تکنولوژی‌ها سعی در تحقق آنها دارد. مدیران این استارتاپ باید افرادی کاملا باتجربه و متخصص باشند تا بتوانند شرایط را به خوبی تخت کنترل خود درآورند و امکان همکاری بین سازمانهای مختلف را به آسانی میسر سازند.

اقدامات نرم افزار مدیریت بحران کرج یار

در این نرم‌افزار در ابتدا دسته‌بندی درستی از وقابع و حوادث طرح‌ریزی و اولویت‌بندی میشود. تمامی این حوادث بر اساس شدت و زمان وقوع آن بررسی و برنامه‌ریزی‌های لازم جهت رسیدگی به آن انجام می‌شود. این برنامه‌ریزی‌ها به صورت آنلاین و لحظه‌ای با مشارکت و همکاری سازمانها در اپلیکیشن تهیه و بررسی می‌شود. سازمانها طی برقراری جلسات مدیریت بحران تصمیمات لازم را متناسب با نیاز مخاطبان و شرایط فعلی می‌گیرند و نزدیکترین ارگانها را ملزم به انجام آن می‌کنند. این ارگانها در صورت نیاز به کمک بیشتر میتوانند درخواست کمک‌رسانی کنند تا دیگر همکاران به محل وقوع اعزام شوند. افزایش رو به رشد علم و تکنولوژی و امید به زندگی همواره دلیلی بر تغییر مسیر مدیریت بحرانها و امدادرسانی می‎‌باشد. تغییری که توانسته در کاهش مرگ و میرهای انسانی و خسارات مالی نقش به سزایی داشته باشد و نرم‌افزار مدیریت بحران کرج یار آنها را محقق ساخته است.

 

 

0/5 ( 0 نظر )