آیا می‌شود با اسنپ و تپسی رقابت کرد؟ چطوری با اسنپ رقابت کنم؟ آیا می‌شود مانند اسنپ و تپسی استارتاپی شد؟ این سؤالات در ذهن بیشتر آژانس‌ها و تاکسیرانی‌ها وجود دارند. امروزه استارتاپ‌های متفاوتی مانند اسنپ، تپسی و ماکسیم وجود دارند. این امر موجب شده‌است آژانش‌ها و تاکسیرانی‌های بسیاری ورشکست شوند و یا درآمد آن‌ها کم شود. اعتراضات زیادی از سوی این قشر نسبت به اسنپ و سایر استارتاپ‌ها انجام شد. ولی اسنپ توانسته بود به جایگاه موفقی دست یابد. برای اطلاعات بیشتر مقاله دلایل موفقیت اسنپ را نگاه کنید.

رویکرد مردم درباره اسنپ

مردم رویکرد بسیار بهتری به اسنپ پیداکرده بودند و کمتر از تاکسی سنتی استفاده می‌کردند. این روند هم‌چنان ادامه دارد و احتمالاً آژانس‌های سنتی در آینده جای خود را به آژانس‌های اینترنتی خواهند داد. البته هنوز هم درصد کمی از افراد وجود دارند که استفاده از آژانس‌های سنتی را ترجیح می‌دهند. برخی از تاکسیرانی‌ها متوجه اهمیت موضوع شدند و سریعاً به سمت هوشمند سازی حرکت کردند. نمونه‌های موفق زیادی از آژانس‌های اینترنتی وجود دارند. این نمونه‌ها نشان می‌دهند، رقابت با اسنپ و استارتاپ‌های مشابه امکان‌پذیر بوده و آن‌چنان‌که گمان می‌کنید سخت نیست. البته به‌شرط اینکه مراحل و نحوه کار را به‌خوبی بدانید و با چالش‌ها و موانع آن آشنا باشید. در ادامه در مورد روش‌ها و نحوه رقابت با اسنپ بحث می‌کنیم.

رقابت با اسنپ

چالش‌ها و موانع رقابت با اسنپ

مسلماً رقابت با اسنپ و استارتاپ هایی مانند تپسی و ماکسیم با موانعی روبرو است. البته نمونه‌های موفق دلیل بر این است که این موانع را می‌توانید به‌راحتی از سر راه بردارید. شناخت این ضعف‌ها و چالش‌ها به شما در تصمیم‌گیری بهتر و انتخاب روش درست‌تر کمک می‌کند. مهم‌ترین این چالش‌ها عبارت‌اند از:

شهرت و فراگیر شدن

یکی از مهم‌ترین چالش‌های رقابت با اسنپ شهرت این مجموعه است. این مجموعه در درازمدت خود را به جامعه معرفی کرده است. کمتر کسی پیدا می‌شود که اپلیکیشن اسنپ را بر روی گوشی خود نصب نکرده باشد. اسنپ همه جای ایران را فراگرفته و رانندگان زیادی را در هر نقطه از کشور جذب کرده است.

مدیریت مرکزی قوی

اسنپ دارای مدیریتی قوی و حساب‌شده است. گروه مدیریتی این مجموعه توانسته بیشتر مشکلات و موانع را از سر راه بردارد. این تدبیر اسنپ را به رشد قابل‌توجهی رسانده است. طبیعتاً این گروه برای رقابت با رقبا برنامه‌های خاصی را اجرا می‌کند. برای رقابت با اسنپ بایستی از برنامه‌ها و سیاست‌های مدیریت مجموعه تا حدی اطلاع داشته باشید. از این رو شما متقابلاً می‌توانید نیز برنامه‌های رقابتی خودتان را پیاده کنید.

پشتوانه و پشتیبانی مالی خوب

مجموعه اسنپ از پشتوانه و پشتیبانی مالی خوبی برخوردار است. این پشتوانه در مجموعه اسنپ ممکن است در ابتدای رقابت با اسنپ کمی مشکل باشد. لذا اسنپ می‌تواند در صورت بروز مشکلات مالی به‌راحتی چالش خود را برطرف کند. قبل از راه‌اندازی یک مجموعه تاکسی اینترنتی حتماً به چالش‌های مالی که ممکن است برایتان پیش بیاید فکر کنید. این به شما کمک می‌کند راه‌حل‌های مشکلات آن را پیدا کن.

نقاط ضعف و چالش‌ها فرصت رقابت با اسنپ

رقابت با اسنپ به خاطر چالش‌ها و نقاط ضعف این مجموعه آن‌چنان هم که گمان می‌کنید مشکل نیست. همیشه نقاط ضعف برای رقبا فرصت هستند. اگر از این فرصت‌ها درست و به‌موقع استفاده کنید مطمئناً نتیجه خوبی خواهید گرفت. در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

بزرگ شدن بیش‌ازحد

مجموعه اسنپ بدون توجه به پارامترها و زیرساخت‌های لازم نسبت به گسترش خود اقدام کرد. پوشش و مدیریت چنین گستره‌ای نیاز به ابزارها و زیرساخت‌هایی دارد که متأسفانه مجموعه فاقد آن‌هاست. ازجمله چالش‌هایی که مجموعه را با مشکل مواجه کرده است شامل:

  • شناسایی درست و دقیق رانندگان
  • رسیدگی به شکایات
  • بالا رفتن حق کمیسیون و کرایه‌ها
  • توزیع نامناسب رانندگان

افزایش قیمت کرایه‌ها

به دلیل پایین بودن نرخ کرایه‌ها مسافران زیادی به اسنپ روی آوردند. ولی اخیراً افزایش کرایه‌ها نارضایتی مسافران را به دنبال داشته است. به‌طوری‌که این مسئله باعث توجه آن‌ها به تاکسی‌های اینترنتی دیگر شده است. این موضوع فرصت رقابت با اسنپ را در اختیار رقبا قرار داده و به‌مرور به جایگاه اسنپ صدمه می‌زند.

افزایش کمیسیون

با افزایش کمیسیون‌ها زمزمه مقرون‌به‌صرفه نبودن از رانندگان اسنپ به گوش می‌رسد.

حق استهلاک بسیار ناچیز

یکی از نقاط ضعف اسنپ ندادن حق استهلاک مناسب به رانندگان است. استهلاک خودرو و هزینه‌های بالای تعمیرات باعث شده بسیاری از راننده‌های اسنپ مجموعه را ترک کنند. برای رقابت با اسنپ و راه‌اندازی تاکسی اینترنتی حتماً هزینه استهلاک را در نظر بگیرید.

حق سوخت ناچیز

با بالا رفتن قیمت سوخت و عدم تناسب کافی بین کرایه‌ها و هزینه‌ها، راننده اسنپ دیگر درآمد گذشته را ندارد. اسنپ نیز حمایت کافی در این زمینه را از رانندگان خود ندارد. این موضوع سبب می‌شود نارضایتی آن‌ها را به دنبال داشته باشد.

سرویس‌دهی ضعیف در برخی از مناطق

در برخی از مناطق عملکرد اسنپ بسیار ضعیف بوده است. آژانس‌های چنین مناطقی می‌توانند از این فرصت استفاده کرده و منطقه را به دست‌گیرند.

تنوع‌طلبی مردم و علاقه به استفاده از نمونه‌های دیگر

به‌طورکلی مردم عاشق تنوع و استفاده از خدمات و محصولات متنوع هستند. مسافران زیادی دوست دارند سفر با سایر تاکسی‌های آنلاین را تجربه کرده و تجربه خود را افزایش دهند. برای رقابت با اسنپ، طراحی تاکسی اینترنتی متفاوت می‌تواند جذابیت زیادی برای مسافران داشته و شمارا به‌سرعت استارتاپی کند.

چالش بومی‌گرایی و رقابت با اسنپ

شهرهای زیادی در ایران وجود دارند که استفاده از تاکسی‌های محلی و بومی را ترجیح می‌دهند. در این شهرها اسنپ با شکست مواجه شده و میدان رقابت را برای رقیبان باز گذاشته است. جالب است بدانید بومی‌گرایی حتی در بسیاری از مناطق شهر تهران وجود دارد. برخی محله‌های بالاشهری تهران استفاده از تاکسی‌های محلی را ترجیح می‌دهند. این تاکسیرانی‌ها به‌راحتی می‌توانند خود را هوشمند کرده و منطقه خود را پوشش دهند. تاکسی‌های اینترنتی بومی به دلیل شناخت منطقه می‌توانند خدماتی ارائه دهند که اسنپ توان ارائه آن‌ها را نداشته باشد.

تاکسی اینترنتی طاهاتک برای رقابت با اسنپ

نحوه رقابت با اسنپ

برای رقابت با اسنپ پس از آگاهی از موانع این کار باید نقاط ضعف و چالش‌های این مجموعه را خوب بشناسید. در بالا به این موضوعات اشاره‌شده است. توصیه می‌کنیم که  تاکسی شما به‌گونه‌ای طراحی شود که آپشن‌های جذاب‌تری نسبت به اسنپ داشته باشد. سعی کنید حق کمیسیون و کرایه پایین‌تری بگیرید. تلاش کنید تعادل بهتری نسبت به اسنپ بین کرایه، کمیسیون و درآمد راننده ایجاد کنید. از ابزار حق سوخت و استهلاک برای جذب راننده استفاده کنید. با توزیع مناسب رانندگان سرعت سرویس‌دهی مجموعه خود را بهینه کنید. اگر مراحل کار را درست انجام دهید به‌راحتی به یک استارتاپ تاکسی آنلاین در منطقه خودتان تبدیل می‌شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد راه‌اندازی تاکسی آنلاین مقاله ساخت  تاکسی اینترنتی شبیه اسنپ را بخوانید. برای خدمات و مشاوره در این زمینه با ما تماس بگیرید.

جهت خدمات و مشاوره تماس بگیرید.
0/5 ( 0 نظر )