رقابت با اسنپ ممکنه؟ آیا میشه با اسنپ و تپسی رقابت کرد؟ چطوری با اسنپ رقابت کنم؟ آیا میشه مانند اسنپ و تپسی استارتاپی شد؟ این سوالات در ذهن بیشتر آژانس ها و تاکسیرانی ها وجود دارند. با ظهور اسنپ و به دنبال آن استارتاپ هایی مانند تپسی و ماکسیم، طیف وسیعی از آژانس ها و تاکسیرانی ها یا ورشکسته شدند و یا درآمدشان به شدت کاهش یافت. اعتراضات زیادی از سوی این قشر نسبت به اسنپ و سایر استارتاپها انجام شد. اما اسنپ توانسته بود به جایگاه موفقی دست یابد. برای اطلاعات بیشتر مقاله دلایل موفقیت اسنپ را نگاه کنید. مردم رویکرد بسیار بهتری به اسنپ پیدا کرده بودند و کمتر از تاکسی سنتی استفاده می کردند. این روند هنوز هم ادامه دارد و به احتمال زیاد اکثر آژانس های سنتی در آینده جای خود را به آژانس های اینترنتی خواهند داد. البته هنوز هم درصد کمی از افراد وجود دارند که استفاده از آژانس های سنتی را ترجیح می دهند. برخی از تاکسیرانیها متوجه اهمیت موضوع شدند و سریعا به سمت هوشمندسازی حرکت کردند. نمونه های موفق زیادی از آژانس های اینترنتی وجود دارند. این نمونه ها نشان می دهند که رقابت با اسنپ و استارتاپ های مشابه عملا امکان پذیر بوده و آنچنان که گمان می کنید سخت نمی باشد البته به شرط اینکه مراحل و نحوه کار را به خوبی بدانید و با چالش ها و موانع آن آشنا باشید. در ادامه در مورد روش ها و نحوه رقابت با اسنپ بحث می کنیم.

رقابت با اسنپ

چالش ها و موانع رقابت با اسنپ

مسلما رقابت با اسنپ و استارتاپ هایی مانند تپسی و ماکسیم با موانعی روبرو است. البته نمونه های موفق دلیل بر این است که این موانع را می توانید به راحتی از سر راه بر دارید. شناخت این ضعف ها و چالش ها به شما در تصمیم گیری بهتر و انتخاب روش درست تر کمک می کند. مهمترین آنها عبارت اند از:

شهرت و فراگیر شدن

یکی از مهمترین چالش های رقابت با اسنپ شهرت این مجموعه است. این مجموعه در دراز مدت خود را به جامعه معرفی کرده و کمتر کسی است که اپلیکیشن اسنپ را بر روی گوشی خود نصب نکرده باشد. اسنپ همه جای ایران را فرا گرفته و رانندگان زیادی را در هر نقطه از کشور جذب کرده است.

مدیریت مرکزی قوی

اسنپ دارای مدیریتی قوی و حساب شده است. تیم مدیریتی این مجموعه توانسته بیتشر مشکلات و موانع را از سر راه برداشته و اسنپ را به رشد قابل توجهی برساند. طبیعتا این تیم برای رقابت با رقبا برنامه های خاصی را اجرا می کند. برای رقابت با اسنپ بایستی از برنامه ها و سیاست های مدیریت مجموعه تا حدی اطلاع داشته باشید و متقابلا شما نیز برنامه های رقابتی خودتان را پیاده کنید.

پشتوانه و پشتیبانی مالی خوب

مجموعه اسنپ از پشتوانه و پشتیبانی مالی خوبی برخوردار است. لذا اسنپ می تواند در صورت بروز مشکالات مالی به راحتی چالش خود را برطرف کند. قبل از راه اندازی یک مجموعه تاکسی اینترنتی حتما به چالش های مالی که ممکن است برایتان پیش بیاید فکر کرده و راه حل های آن را پیدا کنید.

نقاط ضعف و چالش ها فرصت رقابت با اسنپ

رقابت با اسنپ به خاطر چالش ها و نقاط ضعف این مجموعه آنچنان هم که گمان می کنید مشکل نمی باشد. همیشه نقاط ضعف برای رقبا فرصت هستند. اگر از این فرصت ها درست و به موقع استفاده کنید مطمئنا نتیجه خوبی خواهید گرفت. در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم.

بزرگ شدن بیش از حد

مجموعه اسنپ بدون توجه به پارامترها و زیرساخت های لازم نسبت به گسترش خود اقدام کرد. پوشش و مدیریت چنین گستره ای نیاز به ابزارها و زیرساخت هایی دارد که متاسفانه مجموعه فاقد آنهاست. شناسایی درست و دقیق رانندگان، رسیدگی به شکایات، بالا رفتن حق کمیسیون و کرایه ها، توزیع نامناسب رانندگان و … از جمله چالش هایی است که مجموعه را با مشکل مواجه کرده است.

افزایش قیمت کرایه ها

به دلیل پایین بودن نرخ کرایه ها مسافران زیادی به اسنپ روی آوردند. ولی اخیرا افزایش کرایه ها نارضایتی مسافران را به دنبال داشته بطوریکه این مساله باعث توجه آنها به تاکسی های اینترنتی دیگر شده است. این موضوع فرصت رقابت با اسنپ را در اختیار رقبا قرار داده و می تواند به مرور به جایگاه اسنپ صدمه بزند.

افزایش کمیسیون

با افزایش کمیسیون ها زمزمه مقرون به صرفه نبودن از رانندگان اسنپ به گوش می رسد.

حق استهلاک بسیار ناچیز

یکی از نقاط ضعف اسنپ ندادن حق استهلاک مناسب به رانندگان است. استهلاک خودرو و هزینه های بالای تعمیرات باعث شده بسیاری از راننده های اسنپ مجموعه را ترک کنند. برای رقابت با اسنپ و راه اندازی تاکسی اینترنتی حتما هزینه استهلاک را در نظر بگیرید.

حق سوخت ناچیز

با بالا رفتن قیمت سوخت و عدم تناسب کافی بین کرایه ها و هزینه ها، راننده اسنپ دیگر درآمد گذشته را ندارد. اسنپ نیز حمایت کافی در این زمینه را از رانندگان خود نداشته و همین موضوع نارضایتی آنها را به دنبال داشته است.

سرویس دهی ضعیف در برخی از مناطق

در برخی از مناطق عملکرد اسنپ بسیار ضعیف بوده است. آژانس های چنین مناطقی می توانند از این فرصت استفاده کرده و منطقه را بدست گیرند.

تنوع طلبی مردم و علاقه به استفاده از نمونه های دیگر

به طور کلی مردم عاشق تنوع و استفاده از خدمات و محصولات متنوع هستند. مسافران زیادی دوست دارند سفر با سایر تاکسی های آنلاین را تجربه کرده و تجربه خود را در این زمینه افزایش دهند. برای رقابت با اسنپ طراحی تاکسی اینترنتی متفاوت می تواند جذابیت زیادی برای مسافران داشته و شما را به سرعت استارتاپی کند.

چالش بومی گرایی و رقابت با اسنپ

شهرهای زیادی در ایران وجود دارند که استفاده از تاکسی های محلی و بومی را ترجیح می دهند. در این شهرها اسنپ با شکست مواجه شده و میدان رقابت را برای رقیبان باز گذاشته است. جالب است بدانید بومی گرایی حتی در بسیاری از مناطق شهر تهران وجود دارد. برخی محله های بالا شهری تهران استفاده از تاکسی های محلی را ترجیح می دهند. این تاکسیرانیها به راحتی می توانند خود را هوشمند کرده و منطقه خود را پوشش دهند. تاکسی های اینترنتی بومی به دلیل شناخت منطقه می توانند خدماتی ارایه دهند که اسنپ توان ارایه آنها را نداشته باشد.

تاکسی اینترنتی طاهاتک برای رقابت با اسنپ

نحوه رقابت با اسنپ

برای رقابت با اسنپ پس از آگاهی از موانع این کار باید نقاط ضعف و چالش های این مجموعه را خوب بشناسید. در بالا به این موضوعات اشاره شده است. سپس با توجه به منطقه خودتان نسبت به طراحی برنامه تاکسی اینترنتی اقدام کنید. توصیه می کنیم که اپلیکیشن تاکسی شما به گونه ای طراحی شود که آپشن های جذاب تری نسبت به اسنپ داشته باشد. سعی کنید حق کمیسیون و کرایه پایین تری بگیرید. تلاش کنید تعادل بهتری نسبت به اسنپ بین کرایه، کمیسیون و درآمد راننده ایجاد کنید. از ابزار حق سوخت و استهلاک برای جذب راننده استفاده کنید. با توزیع مناسب رانندگان سرعت سرویس دهی مجموعه خود را بهینه کنید. اگر مراحل کار را درست انجام دهید با یک کمپین تبلیغاتی به راحتی به یک استارتاپ تاکسی آنلاین در منطقه خودتان تبدیل می شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد راه اندازی تاکسی آنلاین مقاله ساخت اپلیکیشن تاکسی اینترنتی شبیه اسنپ را بخوانید. برای خدمات و مشاوره در این زمینه با ما تماس بگیرید.

جهت خدمات و مشاوره تماس بگیرید.
0/5 ( 0 نظر )