دلایل و رازهای موفقیت اسنپ چیست؟ آیا اسنپ می تواند همچنان پیشتاز باقی بماند؟ اسنپ در دوران پسا کرونا در چه وضعیتی خواهد بود؟ این سوالات در ذهن بسیاری از افراد وجود دارند که برای پاسخ دقیق به آنها بایستی پژوهشی دقیق انجام شود. شیوع کرونا جوامع را به فکر تحول اساسی در همه امور زندگی انداخت. حتما شنیده اید که جهان پساکرونا هرگز مانند قبل نخواهد بود. بی تردید بعد از کرونا جهان به سمت هوشمند شدن پیش خواهد رفت. قاعدتا حمل و نقل ها به صورت جدی تر هوشمندسازی خواهند شد.

شاید به مرور حمل و نقل های سنتی کاملا جای خود را به حمل و نقل های اینترنتی داده و کاملا از بین بروند. در ایران نیز این موضوع به تازگی ملموس تر شده و اکثر صاحبان اتوبارها و آژانس ها به دنبال هوشمندسازی مجموعه خود هستند. برخی از مجموعه ها از سالیان قبل جریان هوشمندسازی را دنبال کرده بودند و اکنون از آن بهره می برند. اسنپ یکی از مجموعه هایی است که از سال 93 کار خود را آغاز کرد و اکنون به جایگاه خیلی خوبی در زمینه تاکسی اینترنتی شهری دست یافته است. اما به راستی دلایل موفقیت اسنپ چه بود؟ بهتر است در مورد تاریخچه این مجموعه بشتر بدانیم و سپس به عوامل موفقیت اسنپ اشاره کنیم.

دلایل موفقیت اسنپ

تاریخچه

اسنپ اولین استارتاپ ایرانی تاکسی اینترنتی در کشور است که در سال 93 فعالیت خود را آغاز نمود. شکی نیست که ایده اسنپ از اوبر گرفته شده است. اینکه چه کسانی این مجموعه را راه اندازی کردند به طور قطعی مشخص نیست. برخی بنیانگذاران اسنپ را گروه اینترنت ایران می دانند و برخی از اسامی اشخاصی مانند ایاد الکاسار و محمود فوز نام می برند. در ابتدا اسنپ درگیر تبلیغات، اعتراضات تاکسی رانی ها و اقناع جامعه بود. ولی اکنون برای اثبات موفقیت اسنپ همین بس که با بیش از یک میلیون سفر موفق در روز رکورد این حوزه را در اختیار دارد. در حال حاضر محمد خلج مدیریت مجموعه را بر عهده دارد. برای اطلاعات بیشتر اینجا را نگاه کنید.

دلایل موفقیت اسنپ

به طور کلی هر مجموعه موفقی با مشکلات فراوانی روبرو بوده و استراژی های خاص خود را برای حل مشکلات در پیش گرفته است. بنابراین عوامل زیادی در موفقیت آن مجموعه نقش داشته اند. اسنپ هم از این قاعده مستثنی نبوده و استراتژی های مختص به خود را داشته است. ما در ادامه به مهمترین عوامل موفقیت اسنپ اشاره می کنیم.

شروع زود

از دلایل مهم موفقیت اسنپ پیشتاز بودن و شروع زودتر نسبت به سایرین می باشد. اسنپ در فضایی تقریبا بدون رقیب توانست خود را به شهرت برساند. موقعی که اسنپ کار خود را شروع کرد تقریبا اکثر رقبا از چنین ایده ای خبر نداشتند و به شکل سنتی کار می کردند. همین باعث شد که این مجموعه یک سر و گردن بالاتر از بقیه قرار بگیرد.

تبلیغات وسیع

اسنپ با به کار بردن تبلیغات گسترده و دقیق توانست خیلی سریع خود را به جامعه معرفی کند.

رایگان بودن 

این استارتاپ رایگان در اختیار مردم قرار گرفت. ثبت نام راننده با شرایطی به صورت رایگان انجام می شود. همین امر باعث شد که بسیاری از مردم اپلیکیشن اسنپ را بر روی موبایل خود نصب کنند تا در زمان ضروری از آن استفاده نمایند.

اشتغال زایی سریع و راحت

از مهمترین دلایل موفقیت اسنپ ایجاد فرصت شغلی آسان و سریع برای طیف وسیعی از کارجویان کشور است. هر کس می تواند بدون محدودیت خاصی یک راننده اسنپ باشد. این مجموعه با برداشتن بسیاری از محدودیت ها از جمله ساعت کاری خاص و … طیف وسیعی از افراد را برای داشتن شغلی بی دردسر به طرف خود جذب کرد.

ارزان تر بودن

نرخ کرایه های اسنپ نسبت به رقبا پایین تر است. همین مساله باعث جذب مسافرهای بیشتر شده تا جایی که می توان گفت درصد زیادی از موفقیت اسنپ مربوط به همین مساله است.

کمیسیون پایین

اسنپ با پایین آوردن نرخ کمیسیون خود باعث شد که درآمد راننده به مبلغ قابل قبولی برسد. این مساله باعث رضایت رانندگان و رویکرد بهتر آنها نسبت به اسنپ شد.

امنیت مسافر و راننده

این مجموعه با به کارگیری ابزارهای هوشمند، اطلاعات رانندگان و مسافران را تا حد زیادی بدست آورده و رصد لازم را جهت امنیت مسافر و راننده به خوبی انجام می دهد.

مدیریت قوی

از علل مهم موفقیت اسنپ استفاده از تیم های مدیریتی قوی و با تجربه است. این مورد نه تنها برای اسنپ بلکه برای هر مجموعه موفق دیگری بسیار موثر بوده است.

آیا می توان با اسنپ رقابت کرد؟

بسیاری از آژانس ها و تاکسیرانی های سنتی نسبت به اینکه اسنپ به شغل آنها آسیب زده اعتراض دارند. به جای اعتراض بایستی به فکر رقابت با این مجموعه بود. اسنپ هم دارای چالش ها و ضعف هایی است که فرصت برای دیگران ایجاد می کنند. گستردگی اسنپ و ظهور تاکسی های اینترنتی جدید کار را برای این مجموعه سخت تر کرده است. آژانس ها سنتی می توانند با راه اندازی تاکسی اینترنتی بومی و منطقه ای، حداقل منطقه خود را در دست بگیرند. با طراحی تاکسی آنلاین بومی و پایین آوردن نرخ کرایه ها به راحتی می توانید آژانس خود را احیا کرده و به درآمد خوبی برسید.

طراحی تاکسی اینترنتی بومی و منطقه ای

همان طور که اشاره شد آژانس های سنتی با راه اندازی تاکسی آنلاین بومی و منطقه ای می توانند شغل خود را احیا کنند. اما این کار به دانش و تجربه فراوانی نیاز دارد. ابتدا بهتر است مطالعه ای در این زمینه داشته باشید. نیازها، نقاط ضعف و قوت، نوع مشتریان و … در هر منطقه ای متفاوت است. پس از شناخت و مطالعه کافی بایستی به یک شرکت متخصص مراجعه کرده و با اطلاعاتی که از منطقه خود در اختیار آنها می گذارید نسبت به سفارش یک اپلیکیشن تاکسی آنلاین بومی اقدام کنید.

شرکت های زیادی برای این کار وجود دارند. اما توجه به سابقه و اعتبار یک شرکت شما را به نتایج بهتری می رساند. شرکت دانش بنیان طاهاتک پیشرو در طراحی و ساخت تاکسی اینترنتی، این آمادگی را دارد که بهترین اپلیکیشن تاکسی آنلاین بومی را برای شما طراحی کرده و شما را تا رسیدن به درآمد خوب همراهی کند. برای اطلاعات بیشتر اپلیکیشن تاکسی اینترنتی شبیه اسنپ ما را نگاه کرده و یا تماس بگیرید.

همین حالا با ما تماس بگیرید
0/5 ( 0 نظر )