فروشگاه اینترنتی بعد از شیوع کرونا بیشتر از گذشته مورد توجه صاحبان کسب و کار قرار گرفته است. تجارت الکترونیک  به خاطر کووید-19 در آینده گستردگی بیشتری پیدا می کند و مسلما فروشگاه های سنتی اجبارا جای خود را به فروشگاه های اینترنتی خواهند داد. به علاوه دلایلی از جمله رعایت بهداشت، صرفه جویی در زمان، سهولت فرآیند خرید و فروش و … باعث اقبال بیشتر مردم به فروشگاه آنلاین خواهند شد. البته ضرورت ها و دلایلی که افراد را به فروشگاه های آنلاین علاقه مند می کنند موضوعی دیگر است که می توانید به مقاله چرا فروشگاه اینترنتی مراجعه کنید. اینکه در آینده فروشگاه های آنلاین چگونه هستند و چه تفاوت هایی نسبت به گذشته پیدا می کنند ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول ساخته است. شرکت های نرم افزاری به دنبال طراحی های بهترند و از طرف دیگر صاحبان کسب و کار نیز به دنبال راه اندازی فروشگاهی مدرن هستند. در این نوشتار سعی می شود مهمترین تغییرات یک فروشگاه اینترنتی در آینده را به طور مختصر بیان کنیم.

آینده فروشگاه اینترنتی

فروشگاه اینترنتی و هوش مصنوعی

هوش مصنوعی به قدری در حال پیشرفت است که به زودی همه ابعاد زندگی بشر را فرا می گیرد. یک فروشگاه اینترنتی در آینده با استفاده از هوش مصنوعی از قابلیت های بسیار بهتری برخوردار می شود که در زیر به برخی از آنها اشاره می کنیم.

جستجوی هوشمند برای مشتری

وقتی یک مشتری کالایی را جستجو می کند ممکن است نام کالا را اشتباه تایپ کند و یا اصلا از وجود برخی از کالاها در فروشگاه بی اطلاع باشد. فروشگاه های اینترنتی در آینده با استفاده از هوش مصنوعی، جستجوی هوشمندی را در اختیار مشتری قرار داده و این مشکلات دیگر وجود نخواهند داشت. جستجوها به قدری هوشمندانه خواهند بود که گمان می کنید موتور جستجو ذهن شما را می خواند.

مشاوره هوشمند به مشتری

مشتری همواره با این مشکل مواجه است که از میان این همه کالا کدام را انتخاب کنم؟ کدام برند بهتر است؟ قیمت کدام مناسب تر است؟ هوش مصنوعی با ابزارهایی که در اختیارمان می گذارد آینده خوبی را برای فروشگاه ها به ارمغان می آورد. در آینده وقتی از یک فروشگاه اینترنتی خرید می کنید سیستم مانند یک انسان به شما مشاوره می دهد تا بتوانید بهترین ها را انتخاب کنید.

شناخت هوشمند مشتری

حتما با اینستاگرام کار کرده اید. بعد از مدتی که از آن استفاده کردید الگوریتم های هوشمند رفتار و سلیقه شما را شناسایی کرده و مطالب را مطابق با سلایق شما ارایه می دهند. همین تکنولوژی به صورت هدفمندتر و دقیقتر فروشگاه های آنلاین آینده را بسیار جذاب خواهد کرد. در آینده مشتری پس از چند بار خرید از یک فروشگاه اینترنتی متوجه خواهد شد که سیستم نیازهایش را برایش لیست می کند و می داند که او به دنبال چیست.

ارایه اطلاعات و پیشنهادات هوشمند به فروشنده

فروشند ها همواره در تحلیل رفتار مشتری و اطلاع از خواسته ها و علایق او مشکل دارند. یکی از قابلیت هایی که در یک فروشگاه اینترنتی دیده خواهد شد این است که سیستم به صورت هوشمند رفتار مشتریان را آنالیز کرده و اطلاعات آنها را جمع آوری می کند. سپس با استفاده از این اطلاعات نتایج را به صورت پیشنهاد برای فروشنده ارایه می کند. مسلما فروشنده با استفاده از این پیشنهادات می تواند فروش و سود خود را افزایش داده و به علاوه رضایت مشتریان را جلب نماید.

چت آنلاین فروشگاه اینترنتی

برخی از مشتریان می خواهند محصول خود را از نزدیک دیده و در مورد کیفیت، قیمت، برند و … با فروشنده مذاکره کنند. یک فروشگاه اینترنتی بزرگ در آینده ای نزدیک مجهز به ابزارهای هوشمند مانند وب کم و … خواهد شد تا بتواند این نیاز مشتری را برطرف سازد. البته برخی از فروشگاه ها مانند دیجی کالا از این تکنولوژی به صورت محدود استفاده می کنند.

افزایش سرعت تحویل کالا

یک فروشگاه اینترنتی در آینده با استفاده ابزارهای هوشمند زمان ثبت سفارش، تحویل از انبار و ارسال را به شدت کاهش خواهد داد. پیش بینی می شود به خاطر تکنولوژی های پیشرفته این زمان به زیر 30 دقیقه برسد.

ارتباطات بهتر فروشگاه اینترنتی با مشتریان

به دلیل گسترش تجارت الکترونیک پیش بینی می شود یک فروشگاه اینترنتی در آینده از نظر کمی و کیفی ارتباطات بهتری با مشتریان داشته باشد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

افزایش ارتباطات

به دلیل فرهنگ سازی در زمینه تجارت الکترونیک هر روز شاهد گسترش این موضوع هستیم. در آینده ای نزدیک اکثر مردم خرید و فروش سنتی را رها کرده و ترجیح می دهند از فروشگاه آنلاین خرید نمایند. این باعث ارتباطات بیشتر بین مردم و فروشگاه های اینترنتی می شود. بنابراین فروشگاه ها بدون نیاز به تبلیغات خاصی با افزایش تعداد مشتریان روبرو خواهند شد که طبیعتا فروش و سود بیشتر را برایشان به دنبال دارد.

کیفیت ارتباطات

در آینده سیستم های تجارت الکترونیک از امنیت بیشتری برخوردار بوده و فرهنگ سازی لازم در این زمینه انجام شده است. همین عوامل باعث اعتماد بیشتر مردم به فروشگاه های اینترنتی و ارتباط بهتر مردم با این فروشگاه ها می شوند.

  چگونه فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنم؟

افراد و شرکت های فعال در زمینه کامپوتر، مخابرات، هوش مصنوعی و … از هم اکنون به دنبال کشف نیازهای آینده هستند تا بتوانند محصولات و طرح های خود را به موقع و زودتر از بقیه ارایه دهند. در زمینه طراحی فروشگاه آنلاین نیز شرکت ها و افراد متخصص با شناسایی نیازها در دو قسمت سخت افزار و نرم افزار، به دنبال همین موضوع هستند. تاکنون اقدامات زیادی در این زمینه انجام شده است. متخصصین هوش مصنوعی با ارایه الگوریتم های هوشمند توانسته اند نرم افزارها و اپلیکیشن های فروشگاهی خوبی ارایه کنند. اما هنوز نقاط ضعفی وجود دارند که بایستی برطرف شوند. در ایران افراد و شرکت های مختلفی در زمینه ساخت و راه اندازی فروشگاه آنلاین فعالیت می کنند. برخی از آنها صرفا طراحی را انجام می دهند و در زمینه سخت افزار فعالیتی ندارند و برخی بالعکس. اما نکته مهم این است که شرکت های معتبر برای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی در هر دو زمینه سخت افزار و نرم افزار فعالیت دارند. شرکت دانش بنیان طاهاتک همواره از ابتدا به این نکته توجه داشته است. این شرکت با چندین سال سابقه در زمینه راه اندازی و طراحی فروشگاه اینترنتی و سوپرمارکت آنلاین، آماده ارایه کلیه خدمات در این زمینه به شما عزیران می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

همین حالا با ما تماس بگیرید
0/5 ( 0 نظر )